Πέμπτη, 16 Μαϊ, 2024
θεοδώρου οσίου το ηγιασμένου, Αλεξάνδρου αρχιεπισκόπου, Γεωργίου επισκόπου Μυτιλήνης.

Η δύναμη του Σταυρού και της προσευχής κάτω από το πρίσμα της επιστήμης


Ο τομέας της επιστήμης έχει ενασχοληθεί, πέραν των άλλων, και με τις θαυματουργικές ιδιότητες του σημείου του Σταυρού και της ορθόδοξης προσευχής, εξάγοντας συμπεράσματα και πειραματικές αποδείξεις. Στη Ρωσία ολόκληρη επιστημονική ομάδα και διακεκριμένοι επιστήμονες έχουν διεξάγει μεγάλο αριθμό πειραμάτων, τα οποία επανειλημμένως έχουν επαληθεύει, προτού τα αποτελέσματά τους δουν το φως της δημοσιότητας.

Τα συμπεράσματά τους επιβεβαιώνουν τη θαυματουργό δύναμη του Σταυρού και της προσευχής. Συγκεκριμένα διαπιστώνεται ότι η παλιά συνήθεια να γίνεται το σημείο του Σταυρού πάνω από το φαγητό και το ποτό πριν το γεύμα έχει ένα προφανές μυστικό νόημα. Πίσω από αυτό παραμένει η πρακτική χρησιμότητα. Η τροφή καθαρίζεται κυριολεκτικά μέσα σε μια στιγμή. Αυτό αποτελεί ένα μεγάλο θαύμα που συμβαίνει κάθε μέρα.   

Η φυσικός Angelina Malakhovskaya έχει ανακαλύψει τις απαράμιλλες βακτηριοκτόνες ιδιότητες του νερού μετά την ευλογία του από μια Ορθόδοξη προσευχή και το σημείο του Σταυρού. Η μελέτη επίσης αποκάλυψε μια νέα ιδιότητα του λόγου του Θεού, που πριν ήταν άγνωστη, να μετασχηματίζει τη δομή του ύδατος, αυξάνοντας αξιοσημείωτα την οπτική του πυκνότητα στην περιοχή του φάσματος της βραχείας υπεριώδους ακτινοβολίας, αναφέρει χαρακτηριστικά άρθρο της εφημερίδας Zhizn.

Οι επιστήμονες έχουν επαληθεύσει τη δύναμη της Κυριακής προσευχής, ήτοι του «Πάτερ ημών» και του Ορθόδοξου σημείου του Σταυρού στα παθογενή βακτήρια. Έγινε λήψη δειγμάτων νερού από διάφορες δεξαμενές (πηγάδια, ποταμούς, λίμνες) για έρευνα. Όλα τα δείγματα είχαν ένα κολοβακτηρίδιο, με την ονομασία goldish staphylococcus. Αποδείχθηκε, ωστόσο, ότι αν ειπωθεί η Κυριακή προσευχή και το σημείο του Σταυρού  γίνει πάνω τους, ο αριθμός των βλαβερών βακτηριδίων θα μειωθεί από δέκα έως και πάνω από χίλιες φορές. Τα πειράματα έγιναν με τέτοιο τρόπο, ώστε να αποκλείουν και την ελάχιστη πιθανή νοητική επιρροή. Η προσευχή ειπώθηκε και από πιστούς και από άπιστους, αλλά ο αριθμός των παθογόνων βακτηρίων σε διάφορα περιβάλλοντα με διαφορετικές ομάδες βακτηρίων ακόμα και τότε μειώθηκε, συγκρινόμενος με τα πρότυπα αναφοράς.

Η επιστημονική κοινότητα επίσης απέδειξε την ευεργετική επίδραση που η προσευχή και το σημείο του Σταυρού έχουν πάνω στους ανθρώπους. Όλοι οι συμμετέχοντες στα πειράματα είχαν την πίεση του αίματός τους να τείνει να σταθεροποιηθεί και τους αιματικούς δείκτες βελτιωμένους. Κατά εντυπωσιακό τρόπο, οι δείκτες άλλαζαν προς την ίαση που χρειαζόταν: Στους υποτασικούς η αιματική τους πίεση ανέβηκε, ενώ στους υπερτασικούς κατέβηκε.    

Επίσης παρατηρήθηκε ότι αν το σημείο του Σταυρού γίνεται πρόχειρα, με τα τρία δάκτυλα βαλμένα μαζί απρόσεχτα ή τοποθετούμενα εκτός των απαραίτητων σημείων (στο μέσο του κούτελου, το κέντρο του ηλιακού πλέγματος και στα κοιλώματα κάτω από το δεξί και αριστερό ώμο), το θετικό αποτέλεσμα ήταν πολύ πιο αδύναμο ή απουσίαζε εντελώς.   

Κατόπιν αυτών των ορισμάτων καθίσταται κατανοητό το αναλλοίωτο του Αγιασμού, το ανέβασμα του ζυμαριού από τα σταυρολούλουδα (λουλούδια του Επιταφίου), η διατήρηση φρέσκου του Πασχαλιάτικου αυγού  μέχρι το επόμενο έτος, όταν τοποθετείται στο εικονοστάσι και αφού ο ιερέας ευλογήσει το αυγό στην Εκκλησία, κλπ.

Η Εκκλησία δεν έχει φόβο από την έρευνα. Αντίθετα η έρευνα επιβεβαιώνει τις θέσεις της Εκκλησίας. Η αληθινή Ορθόδοξη Εκκλησία έχει αποδείξει στο πέρασμα των αιώνων τη δύναμη που αντλεί από την πίστη στο Θεό. Και αυτή αντανακλάται σε κάθε έκφανση του πολιτισμού, της κοινωνίας, της επιστήμης, της ανθρώπινης δράσης και δημιουργίας.

Ο ισαπόστολος Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός ( 1714-1779) έλεγε μεταξύ άλλων: «και όποιος τον κάμνει τον Σταυρόν, ποτέ δεν έχει ζημίαν, αλλά τον φυλάγει από κάθε λογής φαρμακερόν πράγμα και από κάθε δαιμονικήν πείραξιν. Και ο άνθρωπος να τον έχει σημαδεμένον απάνω του.

Να ανταμώσει τα τρία δάκτυλα της δεξιάς χειρός του και να τα βάλει πρώτον εις το μέτωπον, είτα εις τον ομφαλόν, έπειτα εις το δεξιόν βυζίον, ύστερα εις το ζερβί βυζίον, και να σκύπτει έως χαμηλά και πάλιν να σηκώνεται. Και ο Σταυρός, αδελφοί μου, πώς είναι, μάθετε»: «Όταν βάνωμεν το χέρι μας εις το κεφάλι, φανερώνει ο Θεός, όπου ήτον εις τον Ουρανόν. Και όταν το βάλωμεν εις τον ομφαλόν, φανερώνει πώς έκατέβη εις την γην και εσαρκώθη.   

Και όταν το βάνωμεν εις το δεξιόν μέρος άνωθεν του βυζίου, φανερώνει πως είναι δίκαιος και αθάνατος, και πως θέλει βάλει τους δικαίους εις τα δεξιά του μέρη. Και όταν το βάλωμεν εις το ζερβιόν μέρος, φανερώνει πως θέλει κρίνει όλα τα έθνη και θέλουν στέκονται εις το ζερβιόν (αριστερόν) του μέρος και να τους βάλει εις την κόλασιν».

 

 

Πηγή υλικού

Περιοδικό «Ορθόδοξη Μαρτυρία», τεύχος 145, Απριλίου – Μαΐου 2009, σελ. 15-16.  

 

Επιλογή υλικού

Αικατερίνη Διαμαντοπούλου, Υπεύθυνη υλικού των Ιστοχώρων του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων        

 



Print-icon 




Πνευματικά δικαιώματα 2009-2013 © «Ρωμηοσύνη»
Επιτρέπεται η αναπαραγωγή του υλικού του ιστοχώρου με προϋπόθεση την αναφορά στην πηγή: «Ρωμηοσύνη» www.romiosini.org.gr

:: Πατριαρχείο Ιεροσολύμων :: Ειδήσεις εκ του Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων :: Σχετικά :: Τελευταία νέα :: Τρέχοντα Προγράμματα :: Ιστορικό Αρχείο της Μ.Κ.Ο. "Ρωμηοσύνη" ::


Login-iconLogin  ForgottenPassword-iconΥπενθύμιση κωδικού 

Αυτή τη στιγμή διαβάζουν την ιστοσελίδα μας 28 επισκέπτες.