Κυριακή, 18 Νοε, 2018
Θ ΛΟΥΚΑ. Πλάτωνος, Ρωμανού, Αναστασίου νεομαρτύρων Παραμυθίας.

Η Αγία Αυλή του Πανίερου Ναού της Αναστάσεως

Σκέψεις και Λόγοι αρωγής προς το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων


Σκέψεις και Λόγοι αρωγής προς το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων

Είναι αναμφισβήτητη η ιστορική παρουσία του παλαιφάτου Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, της Μητρός των Εκκλησιών, στην Αγία Γη.

Το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων συνιστά διαχρονικά τον ηθικό φάρο, καθώς και την πνευματική πυξίδα της ιστορικής πορείας του ανθρώπου προς τη θέωση. Η εκκλησιαστική και πολιτική ιστορία του Πατριαρχείου βρίθει σκληρών αγώνων (Σταυροφορίες, Συνόδους, πολιτικές πιέσεις κ.λπ.) προς υπεράσπιση του αγαθού, του αληθούς, του δικαίου και, πάνω απ’όλα, της ανθρώπινης ελευθερίας. Το πηδάλιο του Πατριαρχείου αυτού κράτησαν μεγάλα ηθικά αναστήματα του Πνεύματος, τα οποία ομολόγησαν τη χριστιανική Πίστη τους, μεταλαμπαδεύοντας το ελληνικό πνεύμα και την Ορθόδοξη Παιδεία.

Μολονότι η πνευματική ακτινοβολία του Πατριαρχείου τυγχάνει να είναι παγκόσμια, το γένος των Ρωμηών κατέχει μέσω διακρατικών συμβάσεων ήδη επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας το προνόμιο να διακονεί, κατά το μεγαλύτερο μέρος, τα ιερά και άγια αυτά Προσκυνήματα. Έτσι, μέσω της θρησκευτικής και πνευματικής υπόστασής του, γνωρίζεται και αναδεικνύεται ως τα πέρατα του κόσμου (μέσω του θρησκευτικού τουρισμού), ο ελληνικός πολιτισμός και ο Ελληνισμός εν γένει. Αυτή η διηνεκής προσφορά του ελληνορθοδόξου Πατριαρχείου στην παγκόσμια κοινότητα δεν είναι αμελητέα.

Είναι γνωστό ότι το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων αποτελεί τη ζώσα μαρτυρία ολόκληρου του Χριστιανισμού. Αρχαιολογικά, ιστορικά και πολιτιστικά, γενικότερα, κειμήλια βρίσκονται θησαυρισμένα στους Αγίους αυτούς Τόπους. Ολόκληρος ο Ιουδαιο-χριστιανικός πολιτισμός, ο οποίος διαποτίζει, με τον ελληνορωμαϊκό, το σύγχρονο δυτικό πολιτισμό, δεν θα υπήρχε, εάν δεν είχε εγκαθιδρυθεί εκεί η πρώτη χριστιανική Εκκλησία. Συνεπώς η ιστορική και πολιτιστική παγκοσμίως αξία των περιυμνήτων αυτών εδαφών είναι δεδομένη.

Επιπλέον υπήρξε πολύ μεγάλη κατά καιρούς η κοινωνική προσφορά, κατά την ευρύτερη έννοια, του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, τόσο ως προς τη διατήρηση της συνοχής διαφορετικών μάλιστα εθνικών κοινοτήτων, όσο και της προβολής και καλλιέργειας υγιών πνευματικώς προτύπων συμπεριφοράς και πολυπολιτισμικής συμβίωσης. Το έργο του Πατριαρχείου χαρακτηρίζεται ειρηνευτικό, ευεργετικό και αγιαστικό άνευ προσωποληψιών, αδικιών και πολιτισμικών στερεοτύπων ή προκαταλήψεων.

Το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων διαθέτει αφ’ εαυτού χαρακτήρα καθολικό και διαχριστιανικό, τον οποίο η εκάστοτε εκκλησιαστική ηγεσία του φροντίζει ―με μόνες σχεδόν τις δικές της δυνάμεις― ορθά και δίκαια να διασώζει. Επίσης,  η θεολογική σε όλες τις μορφές: α) ερμηνευτική, β) αρχαιολογική, γ) ιστορική, δ) πατρολογική, ε) δογματική, στ) λειτουργική, ζ) υμνογραφική, η) ασκητική, συνεισφορά της ιουδαιοχριστιανικής Γραμματείας είναι, αναντίρρητα, τεράστια. Εξάλλου, σε δύσκολες οικονομικά εποχές πολέμων, διωγμών, κρίσεων, λιμών κ.λπ., το Πατριαρχείο βοήθησε και βοηθεί κάθε άνθρωπο που έχει ανάγκη. Θα αποτελούσε σοβαρή παράλειψη η αποσιώπηση του κατ’ εξοχήν έργου, το οποίο συνίσταται στην παροχή του ελέους και της Χάριτος του Θεού στους πιστούς που προσέρχονται στους Αγίους Τόπους, οι οποίοι επιζητούν την ίαση της ψυχής και του σώματος. Πράγματι, αναρίθμητα θαύματα, κατά τη μακραίωνη Ιστορία, έχουν καταγραφεί στα Πανάγια Προσκυνήματα.

Τι μπορεί να πει κάποιος για τις μνήμες, τα ζωηρά και θερμά συναισθήματα, αλλά και τους πνευματικούς και φιλότιμους πόθους, οι οποίοι καταλαμβάνουν κάθε χριστιανική καρδιά, μετά από μία ευλαβή προσκύνηση και ιερή αποδημία στα Πανάγια προσκυνήματα; Στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως, στον Πανάγιο Τάφο ή στο Σπήλαιο της Γεννήσεως καθημερινά αποτίθενται αγωνίες, φόβοι, ενοχές, προσδοκίες, δάκρυα και οτιδήποτε συγκινεί ως τα μύχια της ψυχής του τον άνθρωπο κάθε εποχής. Διότι εκεί αναγνωρίζει το γενέθλιο τόπο της θεότητας και την αέναη πηγή της Θείας Χάριτος και των ιαμάτων.

Η οποιαδήποτε αρωγή σε ένα τέτοιο θεάρεστο έργο, όχι μόνο συμβάλλει τα μέγιστα στην ολοκλήρωση των έργων, τα οποία λόγω παλαιότητας βρίσκονται σε κατάσταση κατάρρευσης, αλλά και στο διηνεκές συναριθμεί το όνομα του κάθε ευγενούς δωρητή στους μεγάλους ευεργέτες της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού. Μία τέτοια προσφορά προσπορίζει νόημα ζωής, πνευματικά και υπαρξιακά, γεμίζοντας την ανθρώπινη ύπαρξη με αιώνιες αξίες, οι οποίες παρέχουν τόσο στο δωρητή, όσο και στον αποδέκτη, ηθική ικανοποίηση, εκκλησιαστικό και κοινωνικό εχέγγυο φιλανθρωπίας και αλτρουϊσμού. Παράλληλα, ως χορηγός του Παναγίου Τάφου, το όνομα του εκάστοτε ευεργέτου μνημονεύεται εσαεί στον Πανάγιο Τάφο και συμπεριλαμβάνεται στους συμπαραστάτες, συνεργάτες και αρωγούς, τους οποίους το Πατριαρχείο τιμά με διακρίσεις, αλλά και κάθε χριστιανική κοινωνία πάντα περιέβαλε και περιβάλλει με τη δέουσα τιμή και τον προσήκοντα σεβασμό, όπως αρμόζει στους μεγάλους δωρητές και ευεργέτες.

 

Αικατερίνη Διαμαντοπούλου

Υπεύθυνη υλικού των Ιστοχώρων του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων



Print-icon 




Πνευματικά δικαιώματα 2009-2013 © «Ρωμηοσύνη»
Επιτρέπεται η αναπαραγωγή του υλικού του ιστοχώρου με προϋπόθεση την αναφορά στην πηγή: «Ρωμηοσύνη» www.romiosini.org.gr

:: Πατριαρχείο Ιεροσολύμων :: Ειδήσεις εκ του Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων :: Σχετικά :: Τελευταία νέα :: Τρέχοντα Προγράμματα :: Ιστορικό Αρχείο της Μ.Κ.Ο. "Ρωμηοσύνη" ::


Login-iconLogin  ForgottenPassword-iconΥπενθύμιση κωδικού 

Αυτή τη στιγμή διαβάζουν την ιστοσελίδα μας 56 επισκέπτες.